۴ تیر ۱۳۹۳، ۹:۱۸

به مناسبت بزرگداشت 7 تیر؛

جشنواره تئاتر شهرستانی در سردشت برگزار می شود

جشنواره تئاتر شهرستانی در سردشت برگزار می شود

ارومیه – خبرگزاری مهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سردشت گفت: به مناسبت بزرگداشت هفت تیر سال 66 مصادف با فاجعه بمباران شیمیایی سردشت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه حیاک با اعلام اینکه برای این جشنواره یکصد اثر ارسال شده که پس از بازبینی 50 اثر به مرحلله نهایی این جشنواره راه یافتند اظهارداشت: این جشنواره روزهای چهارم و پنجم تیر ماه به مدت دو روز در سردشت برگزار می شود.

وی ادامه داد: در اختتامیه این جشنواره از بازیگران و کارگردان ، نویسنده و گروههای اول تا سوم و طراحی و دکوراسیون نمونه و نمایشنامه نویس برتر زن و مرد تجلیل به عمل خواهد آمد و به جشنواره دفاع مقدس معرفی خواهند شد.

حیاک هدف از برگزاری این جشنواره را بازسازی واقعه هفت تیر با استفاده از هنر تئاتر بیان کرد و گفت : امید است در سال آینده جشنواره به صورت سراسری و بین المللی برگزار شود.

همچنین به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای خونگیری داوطلبانه در محل ستاد جمعیت هلال احمر شهرستان سردشت با حضور سازمان انتقال خون استان صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر سردشت در این زمینه گفت: سازمان انتقال خون به منظور کمک به نیازمندان و همچنین به مناسبت گرامیداشت شهدای هفت تیر در این مکان مستقر شده و اقدام به خونگیری می نماید.

فایق عبداله زاده افزود: خونگیری به مدت دو روز از تاریخ 2 تیر ماه شروع شده و هر روز با ظرفیت یکصد نفر و با اخذ روزانه 45000 سی سی خون جمع آوری خواهد شد.

وی ادامه داد: این کار به تقاضای جمعیت هلال احمر و با همکاری شبکه بهداشت و درمان سردشت صورت گرفته است.

7 تیرماه سال 66 در اقدامی ددمنشانه از سوی حزب بعث عراق شهرسردشت به عنوان اولین شهر در جهان بمباران شیمیایی شد و طی آن بلافاصله 109 نفر جان باختند.

کد خبر 2319124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha